RaPuH

Opick - Rapuh

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

Wednesday, September 23, 2009

TinGGal kenangan


Hari ini dah pun hari raya ke lima bagi aidilfitri tahun 2009. Sudah hari ke-7 aku di Bandar Alor Star. Tempat jatuh lagi di kenang. Ini kan pulak tempat bermain. Aku bawa teman .. bersama..teman sepanjang hayat. Semalam sepanjang hari aku merayau sampai ke sempadan..membeli oleh-oleh yang dirasakan murah berbanding di negeri darul makmur dan mungkin tiada di negeri darul makmur. Aku membawa org darul makmur melawat kawasan2 yang x pernah dia kunjung.. Hehe.. seronok jugak walau panas keletihan. Tiba2 nak exit ke alor star.. adeSS!! Lorong Smart TaX pun beratur panjanGG!!apatah lagi lorong tunai…

Hari ini sepatutnya dijangka pulang ke Kuantan. Tapi tak jadi..masih ada rancangan yang belum beres..Orang-orang kuantan dah tak sabar nak ajak beraya nih. Orang-orang alor star masih belum redha nak melepaskan kami pulang..Beberapa kerja amal akan berlaku sebentar lagi di hari khamis yang mendung-mendung berbahang ini. Itu kerja Zeex..dia yang sangat berminat menjanjikan sesuatu buat mereka. Aku nak melawat Komplex pekan rabu yang sudah bertahun-tahun tak pernah nak menjengah.. masih mahal kerr??

Ramai orang-orang tersayang.. orang yang dirindui.. orang-orang yang memanjakan aku sudah pergi jauh.. tiada lagi “oleh-oleh” yang boleh diberi melainkan surah-surah Allah.Rindunya zaman itu..aku menatap tempat2 bersejarah itu..adakah mampu aku membeli tempat itu..sebagai kenangan sebagai tempat singgahan dihari-hari mendatang di usia aku. Tempat itu dah terbiar setakat ini…Zeex mengusul beberapa cadangan bagi memartabatkan tempat kelahiran aku itu.Tempat kelahiran aku bersama mawar jelita. Mungkin mawar jelita akan merealisasikan tempat itu. Insyaallah..

1 comments:

desbliss said...

salam aidilfitri utk qaseh...mohon ampun dan maaf yea.

lama betol x menjengah ke sini :)