RaPuH

Opick - Rapuh

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

Friday, May 16, 2008

CoreTan Buat Teman

Assalamualaikum wbt.. hari ini saya rasa nak menaip pulak.... ramai kawan2 yang rapat .. rakan-guru yang tanya .. "qaseh kau nih dapat petunjuk ke buat blog yang macam nih'? hehehe ..Petunjuk la sangat... sebenarnya ini impian saya .. nak jadi insan mulia..la konon.. tp kata ustazah semua atas izin allah.. niat yang baik mungkin akan jd baik .. jd kengkawan .. sahabat handai .. doa-doalah semoga impian ku ini tercapai.. insyallah..( kalau ditanya semua orang nak jd baik.. kan.. ) hehehe.. saja ja qaseh nak taip mcm tu..
ntah la...saya macam biasa sahaja.. amalan saya macam biasa jugak .. dari dulu sampai sekarang .. bacaan dalam sembahyang pun masih lagi ayat2 hafalan lama yang ustaz pertama saya ajar kan .. alahyarham ustz.hj yaacob.. dulu2 beliau paksa saya hafal..sbb qaseh nih kalau belajar dgn orang boleh tahan jugak.. degill.. kalau my father ajaR.. memang berendam air mata jer... bila umur dah semakin dewasa nih baru nak mula belajar semula...cuma saya upgrade sikit ja dgn ajaran ustaz kahar.. hari nih 17/105/08 .
Saya tekun dengar celoteh ustaz kahar lagi..3 jam bercerita .. saya asyik ketawa.. ustaz kahar bercerita kisah2 dunia islam hari nih .. selok belok kerjayanya di jabatan agama islam, berkenaan dgn sahsiah dan aqidah..related pulak dengan cerita -cerita para nabi..Sebenarnya saya sangat berminat dengan cerita2 mcm tu..Bila dengar ceramah saya rasa masih banyak saya kene upgrade diri saya..sempat jugak tadi besembang bab stress dengan seorang doktor di HTAA..very humble org yang berilmu tinggi ni.. bercakap beasaskan teori dan pengalaman..teori-tori sains dan islam..sungguh menakjubkan .. subhanallah.. seronok dan sedap kita dengar.. tidak langsung dengan gaya meninggi diri.. nada2 riak belagak dan tidak sombong berkongsi ilmu dengan guru kerdil seperti saya.Saya pulak ending mesti saya mintak tajuk2 buku dan nama penulis yg mereka baca... hehehe.. hobi saya lah tu.. saya akan beli dan baca kalau ada kesempatan.. tp jenis org mcm saya nih pantang dapat bende baru ..mesti cuba!! (yg minat je la ) perasan exciteD tuh x boleh tahan.. sama la macam dapat baju baru... sbb saya dah dengar dulu kan cerita-cerita dari buku tuh ..apa slot2 yang baik .. yang menarik...
Buat rakan baru pula suka tanya ... "qaseh nih ustazah ke?" hehehe .. bukan la.. qaseh bukan ustazah .. saya belajar aliran sains dan teknikal di sek men dan university dulu....Minat saya sukar diramaL.. kadang-kadang saya suka menjahit.. macam2 saya nak buat.. ( berkenaan jahitan) kadang 2 saya melukis-melukis pun saya rasa nak buat mcm2..tgh plan utk lukis atas canvas.. ntah la jd ker tak.. bab lukis2 nih my best friend yus( ada gambar dia dlm slide picture tuh kot ).. memang pakar la...tp saya dah ada art work sendiri.. lebih kepada manual rendering interior n technical based...Nak try fine art work.. nak tgk apa jd.. pandang2 lukisan kat kedai .. mahaLL uuii..
Selain tuh saya jugak suka join cikgu katering memasak...cikgu2 katering nih memang kepala gila2 ada minat yg sama mcm qaseh.. hehehe gemar citer korea.. gemar buku cerita.. n satu lagi gemar kumpul stem..tu boleh join.. mereka tuh dah kakak2 dah .. dah senior2.. pakar2 memasak.. tapi x sombong.. x kedekut ilmu..very humble.. hari isnin nih pun ada projek memasak.. dirumah salah sorang cikgu .. hehehe .. nak belajar buat banana coklat cake... qaseh dah rasa kek tuh memang best... rasa banana .. ada rasa ice cream.. best!!..
by the way .. dah time nih.. jam dah 3.35 petang .. solat zohor pun belum.. qaseH sambung lagi lain kali yer..Wslm.

0 comments: