RaPuH

Opick - Rapuh

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

Wednesday, May 28, 2008

NasihaT KepaDa TemaN


Assalamualaikum..wbt..
Dengan Nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani...

By the way.. ini hanyalah perasaan aku...Semalam aku terserempak dengan seorang kakak mualaf yang lama ku kenal..pertama kali aku sampai di bandar kuantan mendaftar diri dialah menyapa..sangat baik hati .. cantik raut wajahnya.. cantik peribadi..bekerja dengannya sangat mudah.. everything is ok!! mempunyai pemikiran yang simple....apa yang paling menarik hati aku.. kakak nih jarang bercampur...masa yang lapang mesti dia kat surau.. kadang-kadang duduk menunggu budak untuk tuition tengah hari .. dia habiskan masa dengan mengaji.. membaca tafsir-tafsir.. sgt rajin...beruntung suami yang memilikinya..tapi aku dengar dia dimadukan.. dia mempunyai 2 cahaya mata yang comel....petang-petang selalu nampak dia melayan 2 orang anaknya itu bermain.. gembiranya.. bahagianya.. suaminya aku tak pernah pun nampak dan tak pernah kenal.. belum pernah terjumpa baik di majlis2 besar yang kami adakan saban tahun. Sudah 4 tahun aku bekerja disini.. mungkin akan terus disini melarikan diri dari kesibukan Kuala Lumpur. Pelajar disini jauh lebih baik dari pelajar di Kota besar sana.. ermm aku lebih suka fikir positif sebab islam pun menghalalkan suami berkawin lebih daripada satu..walaupun macam tu hati aku nih tetap ada jahatnya.. sampai hati .yer suaminyer buat macam tu.... aku nih suka berfikir.. suka melihat2.. kadang-kadang benda takde kene mengena dengan aku pun aku fikir...ehehehe.. x memudaratkan aku pun..jika aku fikir-fikirkan cerita kakak nih.. aku bandingkan dengan diri aku..aku tak mungkin sesabar itu.. satu sahaja penutup kata.. "Tuhan itu maha adiL" .. ada hikmah disebaliknya..

Nasihat kepada yang membaca...

Tidak perlu mencari teman secantik Balqis, andai diri tak sehebat Sulaiman. Mengapa mengharap teman setampan Yusof..Jika kasih tak setulus Zulaikha.. Tak perlu mengharap teman seteguh Ibrahim..
andai diri tak sehebat Siti Hajar dan

Mengapa didambakan teman hidup yang sesempurna Muhammad jika ada keburukan diri.... Bimbinglah dirinya dan terimalah kekurangan itu sebagai keunikan...carilah kebaikan pada dirinya.. bersyukurlah kerana dipertemukan dengannya dan berdoalah dia milikmu....

0 comments: