RaPuH

Opick - Rapuh

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

Monday, December 15, 2008

email dari adik mira

Ada seorang adik bertanya macammana nak jadi baik…kadang – kadang duduk kat sejadah dah bertaubat pun , esok jumpa kawan nak nakal-nakal semula..itu membuatkan dia malas nak bertaubat, seolah-seolah seru belum sampai..

Terima kasih adik Mira,

Hehehe.. Sebenarnya hati kita kena kuat… beruntunglah kita jika kita sudah tahu mana yang baik dan mana yang buruk disisi Allah SWT. Kak qaseh sendiri pun tak sempurna lagi.. masih mencari-cari jalan keluar untuk betul-betul bersih…by the way , pengaruh syaitan itu sangat kuat, dia rela temukan kita dengan apa sahaja yang menarik nafsu kita..

Tapi masa kak qaseh masih belajar dahulu.. ada pesanan menyebut, nak jadi baik, kita kena berkawan dengan orang yang baik. Misalnya kalau kita suka pergi dengar ceramah agama di masjid. Kita bertemu kawan-kawan yang sama minat dengan kita di sana. Kalau kita selalu pergi gigs.. kawan-kawan kita pun orang yang suka berhibur…Manusia sebenarnya mudah terikut-ikut.. syaitan pula adalah penghasut besar memesongkan akidah, akhlak seterusnya peribadi kita…

Kalau hati dan iman kita sudah kuat.. letaklah kita dikelompok mana pun, pengaruh buruk itu tidak mudah melekat..malah hati lebih tenang dengan cara dan matlamat sendiri ..letaklah hati hanya pada yang maha Esa..

0 comments: