RaPuH

Opick - Rapuh

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

Thursday, February 12, 2009

HitaMnya hati...

AlahOiiiii..!!! Dah la handphone kena curi.. pastuh kena marah plak ngan parent...Apa la nasib aku nehh.. hehehe..

Ada satu cerita .. ada 2 org budak nakaL , masa cikgu qaseh tengah ngajar Bab Elektronik, budak-budak semua 30 orang pun sedang memateri n sambung-sambung wayar buat litar ciPtaan mereka, Tapi ada jugak syaitan mempengaruhi 2 person nih utk buat jahat. ..

Handphone cikgu qaseh berbunyi .. rakan guru called… cikgu qaseh yg BZ ngaja.. lewat skit capai handbag dalam locker didepan bengkel.baru jer pegang beg.. bunyi h.phone dah berhenti. Cikgu qaseh pun letak beg atas meja guru n sambung ngajar..

Sorang dari budak jahat datang .. tanya2.. banyak la soklan dia, siap suruh tunjuk cara. Cikgu qaseh pulak jujur.. tunjuklah lama-lama.. seketika itu juga syaitan pun tersenyum.. harap-harap malaikat kanan cikgu qaseh menulis ketulusan dan keikhlasan cikgu qaseh masa tuh…

Masa cikgu qaseh tengah leka .. sorang lagi mamat nih pegi ke handbag.. .. ambil handphone..wahhh…. hebat!! Pastu kedua-duanya minta izin ke tandas. N then masuk balik ke kelas…relax2 sambunglah keje masing-masing sampai end Class cikgu qaseh buat kesimpulan.. dan bersuara… “KelassssSSS berdiri kat tempat masing-masing, baca surah AL-Asr”, KrinGGGGGGGGGGGGG….. bunyi loceng ..kelas pun tamat. Mereka pun UcaP.. TQ teacher .

Habis KelaS aku pun capai handbag untuk tengok handphone… MAgIK nya handphone tak ada tapi ada bunyi tadi….Tiba –tiba cikgu sarah datang ..marah-marah .. “ Baik jgn pakai handphone la.. berkali-kali aku telephone tak anGkat… “ naH!! Ambik borang PermohoNan Biasiswa… tengoK skit yang anak sedara Aku yerK .. nih ha.. nama dia “ hehehe… cikgU Sarah berkata. Bak maI telephone ko Jap.. cikgu qaseh pun dail number sendiri , ada ringing … !! Ada budak KE curik H.phone aku “, cikgu qaseh bersuara kepada cikgu sarah.. La!! Abis tu….?? Kata cikgu sarah…. Abis tuh apa lagi.. moH ler ikut aku…. Kiter sport check…

SpOrt check tak berhasil… budak ceRDik kan…Tak Per.... Memory aku dikelas tadi mula berputar…tidak syaK lagi mesti 2 ekor budak ke tandas tuh...

Aku bawa satu kelas budak-budak lelaki itu ke Surau… aku bagi Quran letak atas kepala…suruh mengaku, .. masih tak nak mengaku. Aku GertaK dah macam-macam…iskkkHH .. hitamnya hati kau … GeraMM aku dah bertambah.. darah aku pun dah cair mengalir ke kepala….Cikgu qaseh suruh semua pelajar itu baca Yassin.. n cikgu serah letak air pulak ditengah-tengah bulatan pelajar-pelajar tu… CikgU disiplin pun terpinga-pinga” what are u doing” sapa en. Zamani…”mengaji” kata cikgu qaseh. “ bila pulak U jadi Ustazah?? Cikgu qaseh pun tersengih.. dan mula cerita hal yg terjadi…n cikgu Zamani ambil air Yassin tuh bagi setiap orang minum.. n soal lagi…?? Tak mengaku juga…SoaL siasat diambil oleh badan disiplin sekolah…4 hari dah berlalu , pelajar tak juga mengaku… bila cikgu qaseh lalu dihadapan kelas…budak-budak tu menganjing pulak, ada lagi air yassin cikgu… Dalam hati aku, asyik doa jerr, tapi muka aku yang tak boleh tersenyum memang memandang tepat orang yang aku syaK…Semua kelas membisu, tak ada lagi suara-suara anjing tersepit berbunyi.. Cikgu qaseh berkata lagi ..” Sebenarnya saya tahu siapa yang ambil h. phone saya …’ saja saya nak kamu mengaku….., saya dah ada h.pHone baru… sambil menunjuk2 h.phone baru…dan nombor yang sama…aku dah pe gi ambil balik nombor kat maxis….”Cikgu cakap je lahh saper yg ambil tuh” pancung jer tangan dia cikguuuuuuu.. tersiksa lah saya kat kelas nih”..ishkkk , salah sorang pelajar mengeluh…”adalah”, kata cikgu qaseh. Cikgu qaseh pun berlalu…..

Cikgu Zamani memberi cadangan suruh laporkan kepada pihak polis, biar polis yang sisat katanya, budak-budak nih lebih takut pada pOlis..Pengetua kata kalau Lapor , saya tak nak polis datang angkut budak-budak nih bawa ke balai, buruk nama sekolah nanti… hehehe ..OOOOOoo macam tu yerr… Cikgu sarah kata, kita buat lakonan… panggil org yang tak dikenali menyamar jadi polis….kami pun menjemput 2 jejaka tegap bermisai.. kami bagi pinjam baju kadet polis…. Si polis palsu menjalankan tugas…sorang demi sorang disoal… Tiba-tiba 2 yang disyaki ini datang membuat pengakuan kepada cikgu Zamani……” kami mengaku bersalah cikgu, tapi biarlah kes ini diperingkat sekolah saja, kami tak nak panjang-panjang hingga ke balai. Kami minta maaf cikgu..

Wahhhhhhh hebat kan cikgu Zamani … budak-budak itu lebih takut pada pOLis daripada takut kepada Allah SWT…. AstaghfirullahaLAzim… itulah budak-budak lelaki sekarang… <>>>

0 comments: