RaPuH

Opick - Rapuh

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

Sunday, February 8, 2009

JIwa CIKgu

Esok hari isnin 9 februari 2009. Jadual aku penuh … mengajar 7 masa direct…. Traine budak untuk 100 m, select budak juga esok… esok juga ada meeting 12.30 tgh hari Start.. ada juga kena sport check budak2 pompuan…. Belum lagi esok aku dah rasa letih malam nih…mata pula tak mahu pejam.. kawan-kawan ajak bersembang di conference yahoo messenger .. malas pulak nak join sebab sudah borinx....

Suara aku masih blum baik sepenuhnya….batuk-batuk datang semula akibat kurang minum air. Esok kelas 7 masa , Bak menyerah tekak utk ditoreh !! Tapi….time-time kritikal macamni lah memerlukan kebijaksanaan utk mengaburi mata-mata pemantau yang ada…kesihatan kena jaga, demi kesejahteraan yang lama…..

Bila bergaul dengan remaja-remaja sekarang nih ..secara langsung aku dah pandai membuat falsafah-falsafah penipuan… aku dah pandai melayan loyaR BuruK .. setakat dimainkan … itu makanan biasa bagi guru muda seperti aku.. kadang-kadang rasa kelakar.. kadang-kadang rasa bosan…. Bila rasa bosan .. faham-faham je la apa jadi pada budak tuh.. hehe…

Dizaman moden nih corak pengajaran dah mula berubah berbanding zaman ayah aku dulu. .. zaman sekarang semua tak boleh.. tapi aku cuba juga bolehkan.. apa yang tak boleh tu.. syarat jgn sampai dia masuk spital sudah…setakat nih blum lagi ada parent complaint… aku cuba teori-teori zaman lampau… tapi tak match langsung kalau aku garang….muka aku, lebih sesuai untuk berdiskusi bersama budak-budak.. cara-cara macam ni ..lebih berjaya aku rasa…

Tapi bila berdiskusi .. ada jugak yang pandai buat cerita bohong…tapikan…..cikgu nih tiap-tiap hari dengar cerita bohong , dengar loyar buruk…..sampai aura bohong tuh pun dah boleh kesan…biasa aku layan saja sampai habis… n then.. .hehe….Sebenar-benarnya apa-apa kerja pun kena ada niat kerana Allah SWT.. baru kerja tu IKhLaS...Kerja pun jadi seronok….Aku Cuma seronok melayan karenah BUDAK-BUDAK dah REMAJA tapi still BUDAK-BUDAK yang perlukan belaian sebenarnya...

0 comments: