RaPuH

Opick - Rapuh

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

Saturday, February 14, 2009

Sambung cerita…

Lepas didapati bersalah.. bebudak 2 orang tu ditoture Oleh pihak disiplin sekolah sambil divideokan oleh cikgu qaseh. .. cikgu aziz mencadangkan bebudak berdua nih membuat lakonan semulakepada guru-guru dan ahli kelasnya untuk tontonan dan pengajaran kepada cikgu qaseh… supaya jangan lalai lagi… hehe..

Masa bebudak tu membuat lakonan .. aku disuruh duduk di depan skali.. sambil di videokan oleh cikgu HassanuDin…habis lakonan, bebudak nih dihantar ke unit kaunseling. Tindakan tatatertib tetap diambil. Ibu dan bapa pelajar tetap diberitahu..

Malangnya ibu dan bapa pelajar budak-budak ini datang time cikgu Qaseh outstation..

Seorang daripada pelajar anak yatim. Jadi mak dan bapa saudaranya yang datang…cerita cikgu zamani pada cikgu qaseh. Bapa saudara datang bising-bising dekat pejabat sebab anak sedaranya mengadu mengatakan cikgu memaksa anak sedaranya mengaku bersalah. Sebab tu dia mengaku bersalah. Sedangkan dia tak buat…!! Jadi antara nama-nama yang di sebutkan oleh bapa sedara pelajar-pelajar tersebut ada juga nama cikgu Qaseh. Terpinga-pinga kerani .. menyepi melarikan diri tak tahu cerita .. tengok muka parent mengamuk….

Tapi kebijaksanaan guru-guru disiplin dan rakan-rakan guru telah menyelamatkan keadaan. …Masakan dia boleh membuat lakonan semula jika tidak betul.. lakonan daripada dalam kelas hingga menyembunyikan handset didalam tangki simbah tandas yang rosak.. semua di videokan. …. Lalu tersipu-sipulah bapa sedaranya.. malu dengan pihak sekolah…ibunya dengan tidak berkata apa-apa keluar dari pejabat .. terus menyepi.

0 comments: