RaPuH

Opick - Rapuh

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

Thursday, July 17, 2008

Bila Aku Rasa Boring..aku taip la mcm ni!!

Kerja KurSus oh kerja KurSus…erM.. aku yang tengah bz menilai.. menaksir kerja kuRsus.. mentelaah kerja-kerja pelajar menjadi rutin haRian.. mengejaR dan mengesan pelajar malas.. pun satu kerja … sakit ati pun ada.. Markah pun taknak bebudak nih .. nak juGa dipujuK-pujuk , disuap2..diA (pelajar) acuh tak acuh jerk… !!! Sikap..Nak exaM .. cikgu yang lebih..

student.. relax!! Cool….stay tune..

LoyaR buruk.. budak2 sekarang memanG terroR…dulu2 aku baru mengajaR , susah jugak nak control..sekarang ..Dah expert dengan remaja yang jiwa-jiwa, kuat berangan…maklumlah dah masuk 4 tahun mengajar.. hari2 tengok stail jiwa kaco budak-budak sekolah.. aku cukup cool dengaN budak2.. psyko la konon..lebih2 lagi dengan “hard Core” student…mana berani lebih-lebih sejak-sejak keluar berita cikgu ditumbuk lah.. cikgu dicium lah.. eiyaKK!! pastuh parent dia plak datang nanti sound.. "alah .. budak-budak.., " kononnya kecik lagi...biar pun muka lebaM .. free2 kena ampun kan dosa bebudak tuh.. i'm not agree anymore...jadi cikgu kener mengalah.. ye ke?? mengalah dengan undang-undang negara... kerja.. periuk nasi..keselesaan.. but AjaRR.. mesti di AjaRR.. salah mesti hukuM... memaafkan bukan bermakna..memory terus hilang.. mengajar mesti khataM.. sampai pelajar tahu erti kesalahan... hehehe...
byk jugak benda yang aku belajar..aku rasa lebih selesa kalau aku cool.. x byk cakap..budak loyaR Buruk.. aku pandangggggg jerr muka dier lama2 .. bila dia tunduk .. malu2 sendiri.. aku start topic.. .. all is under control..

Pemantau oh.. pemantau bila nak datang nih.. “I’m ready right now..” mengajaR ikut skema.. ikut date.. insyaLLah.. semua clear.. ye ker???

erM.. perlu pengorbanan Masa.. .. byk juga aku mengorbankan masa diluaR waktu kerja…. Kerja bawa balik rumah..!! besalah cikgu..

kekuatan sebenarnya bergantung kepada keikhlasaN….. Tempat aku nih kene byk sabaR, Kalis emosi, kadang-kadang perlu bijaksana, terbuka…..kalo rasa x bijak .. keener lah minta pendapat drpd yg lebih tua.. tu perlunya orang2 tua…yg tua byk pengalaman..bukan sekadar yg tua perlu dihormati….golongan tua ada ilmu dan rujukan kepada yg muda..

0 comments: