RaPuH

Opick - Rapuh

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

Monday, July 21, 2008

Selasa 22 july 08

“ mi.. hr nih cuba EL yer.. bahu mak nak operation .. elok la mi temankan dia hari ni..”si ayah memberi arahan..errkk.. me !! I got to many work skg neh.. minggu depan exam.. “ kerja sampai bila tak habis..” getus si ayah…ermm. Aku diam membisu seribu bahasa.. mata aku pejamkan rapat2 melayan tido.. dipagi2 subuh.. sebelum 7. 30 pagi aku mendail number sekolah memberi tahu cc.. aku emergency leave hari nih.. tolong buat relief ..”OK” jawab cc tanpa banyak soal…cc kat sekolah aku memang selalu awal..lebih awal pada cikgu.. bakal cemerlang thn depan tuh..hehe..

Ibu mertua aku sakit dibahagian bahu sebelum ni .. ntah kenapa.. kata doctor.. saluran urat-urat dibahunya terlalu sempit.. dan ada luka . so kena lah operate untuk jahit luka tuh dan kikis sikit tulang untuk mebolehkan urat saraf tuh duduk dengan selesa..Dah 4 hari dah kat KMC tuh.. salah satu spital di Bandar kuantan nih.. tiap-tiap malam .. my hubby akan bawa aku bersama sikecil pegi melawat…di kuantan nih si kecil itu sahaja menjadi penghibur kami....Di malam minggu si atuk akan datang tido bersama cucu itu.. ermh.. lagi rapat dier dengan atuk nya than her parent.. langsung x layan .. time lapar jer baru dia tercarik-carik….

Sikap si ayah .. memang tidak suka memaksa.. aku jer si degil sejak azali.. suka melawan..hehe .. bukannya apa .. saja nak uji.. the best woman always win..!! hahaha .. setakat nak cuti sehari.. dari kerja.. is no problem bg aku.. cuti rehat baru sehari aku ambil tahun nih.. MC belum ada lagi..kerja si ayah lagi rumit berbanding aku.. x mungkin dia akan dapat cuti persis aku.. kecuali budi bicara dgn rakan sekerja.. untuk back up.. ermm..but hr nih si ayah half day.. aku sure cuti..apa salahnya.. jadi supporter untuk mertua… kalo aku kat tempat dia pun mesti nak teman..berbunga hati kalau org datang melawat tau!!

Bersyukur.. aku di pertemukan ibu mertua yang baik..friendly..penyayang.. sangat memahami.. diam-diam.. I luv her so much..satu hari mungkin aku jugak akan jd mertua yang baik.. hehe..

0 comments: