RaPuH

Opick - Rapuh

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

Sunday, June 1, 2008

CoretaN Buat Teman 4


May the peace, mercy and blessings of Allah be upon you… Monday nite 1 Jun 2008..erm.. baru balik dari pegi merayau-rayau dengan sahabat baik.. sahabat yang paling rapat dengan aku.. utk berkongsi suka duka.. tu je la sahabat yang paling aku percaya dalam dunia nih.. hehhe..

Aku keluar pegi ke bank.. dah lama x pegi bank ..handbag aku pun mcm ringan jer..Sampai di bank sahabat aku pun bz jugak transfer2 duit agaknya..sbb dia kat mesin deposit kat MBB. Dah siap kami pegi ker CowBoy.. sbb aku nak carik bunga.. nak tukar2 bunga kat rumah dah jemu tgk bunga yang ada tuh.. pastuh beli hadiah kat budak2 aku yang cemerlang peperiksaan pertengahan tahun 2008 br nih kat sinih.. heheheh.. pecah la resia kalo budak2 nih baca... by the Way.. Cowboy nih adalah pasaraya harga patut kat kuantaN .. kat tempat lain aku tak pasti ade ker tak de pasaraya nih…Barang-barang kat tempat nih kene pilih2 .. ada yg ok ada yg tak ok.. tp bunga memang ok dan murah..

Selesai membeli belah..perut pun mula bisik2 nak makanan.. .. sahabat aku bawa pegi makan kat “DataraN Gambut” kot namanya kat situh .. sorry aku bukan kenal sgt tempat-tempat kat kuantan nih ..sahabat aku tuh tahu lah sbb remaja dia kat sinih.. zaman remaja aku byk kat Shah Alam…

Sampai di situh.. Sahabat aku Order Jus aPPle Carot, chicken chop.. hotplate taipan yee mee.. aku Plak mintak laici dgn Chicken ChoP.. rasa nak western sbb tgh hari tadi dah makan nasi ala2 kampung maK masak.. urm .. best. ..

Lama jugak tunggu makanan sampaI sambil tgk siaran langsung sure heboh di BUkit Jalil melalui skrin besar LCD... aizaT AF tengah mendendangkan lagu ntah ape ke name.. sedap jugak dgr..

Mcm biasa sedang duduk aku suka memerhati manusia2 disekeliling aku.. mana2 yang pelik2 lama skit aku tgk..sambil layan2 bla..bla dgn.. sahabat aku… Makanan pun sampai.. erm. .. sedap chicken chop nampak best..Taipan mee pun best.. semua nampak best.. bila makan ternyata best.. sedaPnya Makan..belum Habis aku makaN aku dah rasa kenyanG.. sahabat aku pun dah kenyanG sebelum habis.. aku tahu sebab dia sound dia dah kenyang.. tuh dia br sentuh mee taipan.. blom chicken chop lagi..

Mengenangkan membazir tuh kawan SyaitaN kami pun cuba jugak menghabiskan semua makanan yang ada.. Dalam hati aku..Besarnya rahmat tuhan memberi rezeki yang dapat aku nikmati mlm ni... SyukuR AlhamdulillaH.

Sementara sahabat aku asyik kata banyak nya dia makan mlm nih .. mau naik lg berat dia sekilo..lepas nih kene diet lagi katanya..aku sgt memahami.. sahabat aku nih dah sebulan jaga badan.. diet tak kot.. tapi meal dia ada time.. ada kadar.. petang2 bersukan .. lepas bersukan bertapa di GIm sampai mghrib.. erm rutin dia sebulan dua nih.. nampak tough la jugak.. ahaks.

Masa makan aku nampak peminta sedekah.. agak jauhhh dibelakang aku.. seorang bangsa asing aku rasa.. aku tengok ada yang bagi sedekah.. ada yang buat tak tahu jer..berdiri je la pemintak sedekah tuh pun.. tunggu simpati.. erm.. kalau dia datang kat aku memang aku bagi pun.. tapi peminta sedekah tuh tak datang.. aku pun kesian dari jauh je la.. malas aku nak bangun pegi hulur..aku anggap dia x de rezki dgn aku ….. biasanya antara aku dgn sahabat aku nih.. sahabat aku nih lagi baik dlm bersedekah mcm tu.. kalau aku bg rm5 dia akan bg rm 10...hhehe.. janji ikhlas..

Bersedekah jer lah sementara ada…tanamkan niat membantu hanya kerana Allah.. tak kiralah siapa pun orang tersebut… kalau dia menipu antara dia dengan Allah SWT..

Dalam surah al-Hajj ayat 40-41, Allah berfirman, "Sesungguhnya Allah menolong sesiapa yang menolong Agama-Nya. Sesungguhnya Allah Maha Gagah, lagi Maha Perkasa. Iaitu mereka yang jika Kami teguhkan kedudukan mereka di muka bumi nescaya mereka mendirikan sembahyang, menunaikan zakat, menyuruh berbuat yang makruf serta mencegah perbuatan yang mungkar. Dan kepada Allah sahajalah kembali segala urusan".

sekadar mengingatkan diri sendiri, family members, friends, dan siapa2 yg masih alpa atau yang sengaja mengalpakan diri dengan hasutan duniawi...

0 comments: