RaPuH

Opick - Rapuh

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

Friday, August 22, 2008

SaBtu 23 oGos 2008

Cuti seminggu rasa macam sehari…cepatnya masa berlalu…dop pegi mane-mane pun…dalam kuantan … pegi Bandar balik umah .. duk dlm rumah.. pegi sekolah balik rumah…duk lagi dalam rumah.. ngadap pc .. sembang ngan kengkawan kat conference yahoo messenger.. bole tahan… lagha’ la jugak… membahas isu-isu semasa .. hal-hal TuN Teja…isu-isu duniawi…

Tidak kurangnya jugak melayan private mesej dr bopren-bopren sementara yang kadang aku pun tak tahu mane asal usulnya…biasanya membincangkan isu-isu akhirat..blaja bahasa arab.. aku suka lah layan budak2 kat jordan, mesir, cairo mana hala tuh.. sebab ilmu diarnx tuh best.. aku jadi berminat plak..

Malam khamis..ada plak member terasa nak makan chicken chop kat Dataran Gambut.. aku ikut jer.. Padahal esok tuh aku exam.. ada 2 paper… belagak santai lah konon … tak mahu membebankan tahaP kognitif yang semakin hari kian rumit…

MelayaN chicken ChOp yang bg aku dan member kamcing neh lazat sesangat. ada plak group gitar harmonis .. memetik gitar lagu-lagu asyik menyedapkan halwa telinga… lagha’ lagi skali… menghayati petikan gabungan 5 gitar yang aku pun tak pasti jenisnya…hampir jam 11 kami balik rumah… nampak pulak KitaB-KitaB diatas meja…. hati still ingat exam… jari jemari tetap meyelak helaian-helaian muka surat…. Ku khatam jugak sepintas lalu sebelum mata ku pejaM…mesej di hanDpHone asyik berbunyi… aku tahu.. tuh panggilan “geng” tuN teja group ajak Cf…yang mana aku telah diberitahu .. aku tetap diganggu mlm tuh…

Sedar-sedaR dah 10 tahun di arena Chatting .. dr sekolah .. pegi university .. keluar keje.. masuk university semula..keje semula..dohh.. ntaH la.. selagi ada line .. aku tetap ON9.. hehe .. biarpun masing-masing dah berumah tanGGa....TQ yahoo messenger…. Mudahnya menghubung kami.. biarpun member di luar Negara.. rasa mcm dekat jer……Member di KL bersalin .. pun tgk baby guna webcam jer…hadiah pakai pos laju.. hahaha.. jeles orang-orang veteran...Member kat spiTaL sempat tuh 0n9..mengadu konon kedayusan spitaL melayan karenahnya.. kes..kes.. sape ekk??

PeperiKsaan aku berlangsung bermula dr pukuL 9 pagi hingga pukul 12 tgh hari.. 11.40 am.. aku dah keluar dewan…aku bukan yg pertama keluar…ramai lagi.. rakan-rakan lain masih lagi memaksa domain-domain tertentu bertindak dalam keadaan terkawal.. tindakan psikomotor dah membawa langkah aku keluar.. menghidup enjin kereta terus pulang ke daeraH yang lebih tenang..Malas aku nak semak semula .. aku dah gunakan ke dua-dua tahap kognitif.. Associative n Automonus..bukan mudah nak capai ‘tahap mastery’ terpaksa melalui tahap demi tahap untuk mencapai pembelajaran yang sempurna..Skills Learning, Motor Learning, Psychomotor Learning, Sensory Motor Learning, Perceptual - Motor Learning, Movement Behavor Learning.. semua teori-teori barat yang telah aku hafal..dizaman kegemilangan .. menitipkan cemerlang di transkriP aku.. sapa sangka….aku yang dalam kelas ketegory tersorok .. ala-ala malu-malu meow mcm tuh..kurang excellence berbanding kawan-kawan aku yang bravo .. superB!! Petah dengan bahasa LonDon.. aku mana la bleh petah mcm tuh.. mak pun suri rumah.. cakap melayu.. ayah pun melayu dari kecik .. memang cakap melayu je la.. alhamduliillah..terimalah dimana kita seadanya...

Itulah murid-murid ku sayang.. yang penting skali belajar hingga ke puncak..Redah je .. walau kita lain dari yang lain.. rezeki tuhan sape yang tahu… Wallahulam..

0 comments: